• Το σχολείο μας!

  • Το σχολείο μας!

  • Συνεργαζόμαστε, μαθαίνουμε, δημιουργούμε…

  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: μια ευκαιρία για ψυχαγωγία, μόρφωση, πλούσιες εμπειρίες!

  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: μια ευκαιρία για ψυχαγωγία, μόρφωση, πλούσιες εμπειρίες!

  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί!

  • «Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος…» (Φ. Νίτσε)

  • «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.» (Π. Πικάσο)

  • «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.» (Π. Πικάσο)

  • Εθελοντισμός και διακρίσεις…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Επίσκεψη στο Θέατρο Ελληνικών Χορών "Δόρα Στράτου"

Η ομάδα μαθητών και καθηγητών του σχολείου μας που υλοποιεί κατά το τρέχον σχολικό έτος το πολιτιστικό πρόγραμμα «Σεργιάνι στην παράδοση» επισκέφτηκε το Θέατρο Ελληνικών Χορών «Δόρα Στράτου» στον λόφο Φιλοπάππου, για να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χορός, μουσική, φορεσιά», στη διάρκεια του οποίου προσέγγισε με βιωματικό τρόπο όψεις της ελληνικής παράδοσης.


Συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας μας

  • παρακολούθησαν ταινία για την προσφορά της Δόρας Στράτου στη διαφύλαξη και ανάδειξη της ελληνικής παράδοσης με την ίδρυση του πρώτου μόνιμου μουσικοχορευτικού συγκροτήματος ελληνικών χορών στη χώρα μας, ένα όραμα για την υλοποίηση του οποίου η Δόρα Στράτου συνεργάστηκε με σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο της λαογραφίας και της τέχνης, όπως ο Τσαρούχης, ο Λουκάτος, ο Σίμων Καράς, ο Ανωγειανάκης κ.ά.
  • προσδιόρισαν τις κατηγορίες και τα χαρακτηριστικά των παραδοσιακών μουσικών οργάνων, ενώ στη συνέχεια παρακολούθησαν βίντεο με σπουδαίους μουσικούς της παράδοσης (τον Πετρολούκα, τον Οικονομίδη κ.ά.) ... «επί τo έργον»!
  • χόρεψαν χορούς από όλη την Ελλάδα, τη Θράκη, την Κρήτη, τη Μακεδονία, την Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, με την καθοδήγηση έμπειρων χορευτών του μουσικοχορευτικού συγκροτήματος «Δόρα Στράτου», οι οποίοι τους εξήγησαν τον ιδιαίτερο ρυθμό, την κίνηση, τις λαβές που έχει ο κάθε χορός ανάλογα με την περιοχή προέλευσής του.
  • φόρεσαν παραδοσιακές φορεσιές, γυναικείες και αντρικές, από τη Θράκη και τις Κυκλάδες, περιέγραψαν τα μέρη τους, γνώρισαν τα έθιμα που σχετίζονταν με το είδος τους και τα κομμάτια που τις αποτελούσαν (π.χ. οι μεταξωτές, μακριές πολύχρωμες κορδέλες που κρέμονται ως χαμηλά στην πλάτη στη γυναικεία θρακιώτικη ενδυμασία συμβόλιζαν τα προξενιά της γυναίκας που τη φορούσε), κατανόησαν τους πρακτικούς λόγους που υπαγόρευσαν τη μορφή κάθε φορεσιάς (π.χ. οι «κορφουλήθρες», τα κάθετα ανοίγματα στο ύψος του στήθους, διευκόλυναν τις Θρακιώτισσες στον θηλασμό, ενώ οι βράκες εξυπηρετούσαν τους Κυκλαδίτες στις ναυτικές τους ασχολίες) συνειδητοποιώντας πως η παραδοσιακή ενδυμασία αποτελεί σημαντική πηγή πληροφοριών, καθώς αποκαλύπτει τον τρόπο ζωής, τις συνήθειες και τις αξίες μιας κοινωνίας, είναι στοιχείο πολιτιστικής ταυτότητας ενός τόπου, γι' αυτό η συλλογή και η διαφύλαξή της έχουν μεγάλη σημασία.
  • παρακολούθησαν σύντομο ντοκιμαντέρ που παρουσίαζε τα στάδια της κατεργασίας του μαλλιού για την κατασκευή υφασμάτων στις παραδοσιακές κοινωνίες, διαδικασία που απαιτούσε, όπως διαπίστωσαν, όχι μόνο χρόνο αλλά και μεγάλη υπομονή.
  • είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στον χώρο του Θεάτρου, να πληροφορηθούν την ιστορία της κατασκευής του, να παρατηρήσουν τα σχεδιασμένα από τον Σπύρο Βασιλείου σκηνικά του και τέλος να διασκεδάσουν χορεύοντας παραδοσιακούς - αλλά και μοντέρνους – χορούς στην ορχήστρα του.
  • εξερεύνησαν τον περιβάλλοντα χώρο του Θεάτρου απολαμβάνοντας την επαφή με τη φύση.

Ακολουθούν οι εντυπώσεις κάποιων μαθητών μας από την επίσκεψη.

«Ευχάριστη και διασκεδαστική ήταν η επίσκεψή μας στο Θέατρο Ελληνικών Χορών «Δόρα Στράτου» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού μας προγράμματος. Αφού παρακολουθήσαμε ένα ενδιαφέρον βίντεο σχετικό με τη ζωή και το έργο της ιδρύτριας, ενημερωθήκαμε για τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και τα είδη τους. Στη συνέχεια, χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας και γνωρίσαμε την ελληνική παραδοσιακή φορεσιά. Τέλος, περιηγηθήκαμε στο υπαίθριο θέατρο, όπου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες παρουσιάζονται στο ευρύ κοινό χορευτικές παραστάσεις. Η επίσκεψή μας ήταν ένα πραγματικό σεργιάνι στην παράδοση!»

«Ένιωσα υπερηφάνεια για τη Δόρα Στράτου και το έργο της.»

«Πρέπει να συνεχίσουμε την παράδοση των ελληνικών χορών!»

«Ενθουσιάστηκα, γιατί ήμαστε όλοι μαζί και μάθαμε καινούργιους χορούς.»

«Ένιωσα υπερηφάνεια για την κληρονομιά του τόπου μας και την ομορφιά της παράδοσής μας.»

«Το πρόγραμμα μου κίνησε το ενδιαφέρον και το παρακολούθησα με αμείωτη προσοχή και ευχαρίστηση μέχρι το τέλος. Η πιο όμορφη στιγμή ήταν η βόλτα στον χώρο γύρω από το Θέατρο

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

3o Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Διεύθυνση: Ναυαρίνου & Ύδρας
Τ.Κ.: 15122,  ΜΑΡΟΥΣΙ

Διευθύντρια: 210 6127266

Υποδιευθυντές (Ηλίας Μαυρόγιαννης, Χαρά Γκατζιώρα): 210 8054368

Καθηγητές: 210 6143219, 6936066043

e-mail:mail@3gym-amarous.att.sch.gr

 

 

 

 

Χάρτης Περιοχής

Επισκέπτες ιστοσελίδας

Σήμερα 36

Χθες 201

Εβδομάδα 237

Σύνολο 853884

Kubik-Rubik Joomla! Extensions